EG Digital Welfare
11. oktober 2019

EG styrker sin profil på offentlig it

EG styrker nu sin profil på offentlig it. Det sker ved at samle to af sine egne selskaber, EG Social Care og EG Admin Solutions i en ny virksomhed, EG Digital Welfare, der skal levere software til selvbetjening, automatisering, digital sagsbehandling, samt faglig dokumentation og effektmåling.

- Med sammenlægningen ønsker vi at sende et klart signal til det offentlige marked om, at vi ser offentlig digitalisering og ikke mindst vores bidrag til udvikling af velfærdssamfundet som en kerneopgave for EG, siger divisionsdirektør Johnny Iversen, EG Public.

Forener kompetencer og ressourcer

Sammenlægningen kommer ikke til at ændre allerede indgåede aftaler med hverken kunder eller samarbejdspartnere. Derimod vil EG stå med en mere sammenhængende forretningsenhed, der fokuserer på digitale selvbetjeningsløsninger og fagsystemer til det offentlige.

- Umiddelbart vil vores offentlige kunder ikke mærke forskel på den service og de software-løsninger, som vi leverer i dag.

På lidt længere sigt vil det dog blive meget lettere at handle med os, lige som sammenlægningen giver os bedre muligheder for koordinere vores udviklingsprojekter og integrere vores eksisterende løsninger yderligere til gavn for vores kunder, siger Steffen Rugtved, EG Digital Welfare.

Om EG Digital Welfare

Den nye virksomhed EG Digital Welfare har knap 100 medarbejdere, der fortrinsvis arbejder ud fra EG's lokationer i Odense og Ballerup.

Blandt virksomhedens mest kendte løsninger er det socialfaglige it-system, EG Sensum, selvbetjeningsløsningerne EG On Helbredstillæg, EG Selvbetjening, samt Netforvaltning Sundhed, der anvendes i alle danske kommuner.

For yderligere oplysninger, kontakt direktør Steffen Rugtved, telefon +45 7260 2693 eller e-mail strug@eg.dk.

Læs mere: Lad os digitalisere det offentlige Danmark sammen